Social media i ich wpływ na konsumentów

Na starcie firmy dość niechętnie podchodziły do kwestii reklamowania się na FB i raczej to bagatelizowały. Tylko największe brandy nie musiały szczędzić pieniędzy i powiedziały TAK w kierunku do tych rozwiązań. Przyniosło im to oczekiwany efekt i widać w tym momencie, że po jakimś czasie te firmy, które pierwsze zaczęły kreować swój wizerunek na Facebooku, szybko pozyskały fanów i mogły uczyć się na błędach wówczas, kiedy jeszcze Facebook był w powijakach.

Właśnie nie posiada już czasu na naukę, powinno się działać i działanie to musi być realizowane dość konsekwentnie. Im firma jest większa, tym na 100 procent więcej fanów posiada i tym mocnie musi się angażować w FanPage. Im on większy, tym więcej na nim postów, zapytań, propozycji, problemów i tym podobne, a tym samym ktoś musi to obsługiwać. Bardzo duże firmy mają osoby zatrudnione na etacie, których celem jest dzień i noc wykorzystywać firmowego Facebooku. Jak wiadomo skuteczny FanPage to taki, który podejmuje z użytkownikami interakcje i dlatego konieczne jest tutaj odpowiadanie na prawie właściwie każdy post, pytanie i tym podobne. Czasem wygląda to wręcz groteskowo, natomiast złota maksyma mówi: zarabiaj na Facebooku dzięki angażowaniu ludzi, inaczej się zwyczajnie nie da. Gdy ludzie widzą, że do innych odnosicie się z szacunkiem i pomocą, są skłonni dołączyć do was i zasilić grono waszych klientów. To buduje potęgę danej firmy. W dłużej perspektywie takie niewinne narzędzie, jak FanPage, może mieć realnie bardzo dużą siłę oddziaływania i przebicie rodem z najlepszej kampanii reklamowej, ale na to powinno się czasu.

Więcej: wizerunek na facebooku.