Wybierz zapach który przypadnie Ci do gustu

O tym, że w sklepach z kadzidełkami pachnie ładnie, nie należy nikogo przekonywać. To niejako efekt nagromadzenia konkretnego rodzaju towarów. Niemniej jednak w zasadzie właściwie każdy sklep ma swój specyficzny zapach. Zapach, jaki panuje w danym sklepowym pomieszczeniu nie jest przypadkiem. Nie bez przyczyny w sklepach, dużych marketach pachnie świeżym chlebem lub wędlinami. To chwyt marketingowy, tak zwany aromaraketing. Dzięki niemu oddziałuje się na podświadomość kupujących. To bardzo skuteczne narzędzie manipulacyjne. Wykorzystują je w głównej mierze właściciele dużych powierzchni handlowych.

Zapach ten, to nie rezultat tego, że de fakto sprzedaje się w nich super świeże pieczywo. Aromat chleba rozpyla się po sklepie, tak jak rozpyla się zapach do domu. Tak jak my rozpylamy w domu odświeżacz powietrza, żeby ładnie pachniało, tak właściciele sklepów rozpylają właściwe zapachy, by nakłonić klienta do większych zakupów. Czy ich potrzebuje, czy nie. To bardzo skuteczna manipulacja. Nie dziwi więc fakt, iż wchodząc do sklepu po zapach do biura, wychodzimy z torbą pełną towarów spożywczych i chemicznych. Aromamarketing w rzeczywistości funkcjonuje. Jest dosłownie zwłaszcza skuteczny. Ludzie, którzy przychodzą do sklepu, w którym ładnie i domowo pachnie, spędzają w nim zdecydowanie więcej czasu. Wodzeni za nos, kupują, a sklep zarabia. W celach podniesienia sprzedaży robi się faktycznie kilka. Niewiele kto ma świadomość tego, że wręcz przy użyciu odpowiednich zapachów, manipuluje się klientem. Nie bez przyczyny w pomieszczeniach handlowych bardzo miło pachnie. Pachnie, bo dzięki temu więcej kupujemy.

Więcej: aromamarketing.