Mądre opakowania produktów

Opakowania towarów mają ewidentny wpływ na wysokość sprzedaży tych produktów. Właściwie każdy produkt, który jest dobrze zapakowany, sprzedaje się znacznie szybciej i w znacznie wyższych cenach niż ten produkt, który ma brzydkie opakowanie. Projektowanie opakowań do towarów jest w rzeczywistości bardzo wymagającym misją, niemniej jednak jeśli weźmie się za to osoba, która ma edukację i doświadczenie w tym temacie, to uzyskany rezultat jest realnie dobry.




Głównie projekt opakowania musi być dostosowany do charakterystyki tego produktu. Produkty spożywcze będą pakowane całkiem inaczej niż np biżuteria czy produkty elektroniczne. Opakowanie produktu musi jasno sugerować, z jakim produktem mamy do czynienia. Jeżeli produkt jest spożywczy, to jego opakowanie musi się kojarzyć z jedzeniem, żeby ten produkt łatwo rzucał się w oczy na półce. Oczywiście nie zawsze do pakowania jedzenia stosuje się kolorystykę odpowiadającą produktem spożywczym. Np jedne z popularnych makaronów są pakowane w niebieskie opakowania, a niebieski przecież w ogólności nie kojarzy się z jedzeniem. Żadne produkty spożywcze nie są pakowane w niebieskie opakowania dlatego, że naturalnie w przyrodzie nie ma niebieskich towarów spożywczych. Mimo to ten sposób postępowania okazał się dla firmy strzałem w dziesiątkę i projektowanie opakowań dla tej firmy nie zmienia się od lat. Każda firma, zanim wyprodukuje opakowanie produktu, pracuje nad tym opakowaniem przez długi czas, aby osiągnąć perfekcję i ażeby produkt ostateczny przyciągał zainteresowanie w sklepie. Im bardziej kolorowe jest opakowanie, tym całkiem dobrze.

Polecamy: polecam stronę o ofercie reklamowej dla firm