Firmowe logo

Logo jest zwykle pierwszym, co rzuca się w oczy klientom, którzy wykonali zakupy w danym sklepie albo natknęli się na jakąś stronę www. Logo musi być łatwe, łatwe do zapamiętania, proste do odwzorowania na papierze nawet bez żadnych zdolności artystycznych. Logo firmy musi być także dopasowane charakterystyką do jej działalności.



Jeśli firma zajmuje się czymś związanym z naturą, to najlepiej, by było zielone lub żółte. Jeśli para się sprzedażą towarów luksusowych, warto zastosować złotą lub czarną kolorystykę.
Rozwiązań w zakresie projektowania jest wiele. Projektowanie logo może wykonać specjalista grafik, ale najpierw może się zająć tym cały dział kreatywny, który będzie proponował różnorakie rozwiązania. Następnie grafik tylko wprowadzi w życie pomysły, jakie powstały w głowach pracowników działu kreatywnego. W znaczącej liczbie sytuacji inne osoby, nawet niezwiązane bezpośrednio z projektowaniem mają głowę pełną pomysłów i świeże pomysły, które świetnie sprawdzają się, gdy powstaje kreacja logo. Z pewnością warto przygotować wiele logotypów i dać je do akceptacji poszczególnym osobom w firmie. Wtedy to osoby będą mogły wyrazić własne zdanie na temat logotypu i ewentualnie wskażą elementy, które są według nich niespójne. To naprawdę sporo pomaga i warto w takim przypadku pamiętać o tym, że przygotowanie logotypów nie powinno przenigdy spoczywać na głowie jednej osoby, bo ta osoba może nie posiadać wystarczającej wiedzy, ażeby stworzyć coś, co będzie de facto unikatowe i co zachwyci ludzi. Dużo osób natomiast może stworzyć prawdziwą burzę mózgów, która da taki efekt.
Warto sprawdzić: http://www.logo-firmy.eu.