Zmiana logotypu

Kiedy trzeba wymienić logo w firmie, pojawia się pytanie, kto to profesjonalnie zrobi. Spore firmy i korporacje mają swoich własnych grafików w wydziałach graficznych i kreatywnych, zatem przygotowaniem znaków logo zajmują się ci pracownicy. Mniejsze firmy muszą to powierzyć, bo nie mają na etacie zatrudnionego człowieka, który para się przygotowaniem grafik.



W przypadku rebrandingu logo firmy tworzy się od nowa razem z innymi materiałami reklamowymi, co zajmuje sporo czasu i jest też dosyć dużym kosztem.
W tak zaistniałej okoliczności należy przedtem zwerbować sobie osobę, która będzie zajmowała się takimi kwestiami, a najlepiej w ogólności posiadać kierownika projektu. Kierownik projektu będzie mógł takie rzeczy nadzorować i pomagać w przygotowaniu całego projektu. Bez wątpienia istotne ze względu na działanie firmy powinno być to, ażeby firma miała dobrze opracowany intencja tego rebrandingu i żeby wiedziała, jak w konsekwencji powinien być zrealizowany. To nie jest łatwe. Czasem to wymaga faktycznie bardzo dużo pracy. Projektowanie logo należy zacząć od nowa i to też nie jest wcale takie łatwe. Logotyp, który był poprzednio, nierzadko wręcz nie jest inspiracją. Nie chodzi o to, że się go przerabia, ale zwyczajnie od nowa konstruuje się logo dla firmy. Przy czym logo firmy w nowej wersji musi być ciut inne, bez wątpienia musi nawiązywać do tej samej działalności i tej samej branży, ale powinno przekazywać inne wartości, o ile się zmieniły, lub mieć inną kolorystykę. W tym przypadku zróżnicowanie jest realnie spore.
Zobacz: polecam zerknąć na informacje o projektowaniu graficznym.